LO har producerat några filmer som en del av valrörelsen. LO låter några av sina medlemmar säga vad de anser om moderaternas hot om sänkta löner och avskaffad anställningstrygghet.
Svenskt näringsliv svarar med att finansiera kampanjsidor på Facebook som dels har suffixet ”fakta”, dels är anonyma. De är också mer än grova i ton och budskap.
När Resumé konfronterar Svenskt Näringsliv kommenterar Svenskt Näringslivs presschef Peter Isling.
– Man måste kunna paketera den här typen av fakta så att det väcker engagemang. Och det gör det, det är därför vi gör på det här viset Resumé
Om det nu är så att Svenskt Näringsliv anser att ”man” måste bete sig på detta viset när man paketerar ”den här typen av fakta”, varför sätter de inte stolt ut namn och logotyp på allt materiel?
Vad skäms de för? Budskapet eller den vulgära grovheten i paketeringen?
De som ser LO:s film kan inte undgå att se vem som är avsändare.